Verbeteringen doorvoeren moet door samenwerking, op iéder niveau.
Management consultancy is niet alleen het delen van je eigen kennis en ervaring met anderen; copy-paste bij de klant en klaar is Kees. Een consultant kan binnenkomen, als olifant door de porseleinkast denderen, nieuwe structuren oplegggen en vertrekken met achterlating van een gepeperde factuur. Net zo min als dit een oplossing biedt, zit je ook niet te wachten op een consultant die zich transparant door de organisatie beweegt, te lange (theoretische) rapporten schrijft voor een te lange periode en die jou intussen weinig wijzer en armer achterlaat. Wíj detecteren je actuele behoefte, waarbij we de missie en visie van je persoon of organisatie doorgronden. Tevens kunnen het imago naar buiten en beleving van relaties, klanten en medewerkers van belang zijn om het implementatiepad van de adviezen te kiezen. Ons idee is dat de veranderingen samen met de medewerkers en management tot stand moeten komen. Zij moeten zich allen eigenaar van het probleem voelen. Er zit vaak meer kennis en kunde in je eigen medewerkers dan dat je je bewust bent. Betrokken medewerkers zijn goud waard; een klagende medewerker is in voor verbetering.