Monique Brinkman coacht toegewijd, resultaatgericht, vasthoudend, innovatief, creatief.
Kantoorpraktijk en klantentraining.
Na in 10 jaar alle management ondersteunende rollen in het bankwezen en bedrijfsleven te hebben gehad, van assistent-secretaresse tot secretaresse Raad van Bestuur werd het tijd voor wat anders. Als SLA officer greep Monique de kans om een trainingsafdeling op te zetten bij haar werkgever Farrington. Hier leert ze voor groepen te staan en mensen te trainen in software op gebruik- en beheerniveau.
Training op de werkplek van de klant
Na twee jaar start ze in 2002 haar eigen trainingsbureau. Ze heeft diverse klanten waarvoor zij de software trainingen verzorgt. Maar ze wil meer doen met de rol van de mens binnen “het systeem”. Hoe kan die effectiever en efficiënter met de systemen werken binnen de organisatie.
Behaald resultaat
Ruim 10 jaar later heeft zij zo’n 900 mensen getraind en gecoacht in slimmer en effectiever werken. Zij ervaren meer moeiteloosheid en een lagere werkdruk, zelfs bij toenemend aantal taken. Resultaat: een gemiddelde tijdsbesparing van 3,8 uur per week en een waardering van 7,8 door de deelnemers.
NLP en Hypnose
In 2012 behaalt ze haar Master in NLP en hypnose. Ze is scherp op welke reacties haar en andermans communicatie oproept en ze kan verbanden leggen tussen iemands gedrag en diens innerlijke ervaring. Hiermee stelt ze haar coachees in staat nog moeitelozer hun uitdagingen aan te gaan op weg naar een vrijer leven. Ze is toegewijd, resultaatgericht, vasthoudend, innovatief, creatief bij het oplossen van problemen en zoekt daarbij altijd naar logische oplossingen. Ze is in staat ieder type mens op een hoger plan te tillen.
Herman Korthout sluit aan op elk niveau en type mens en coacht geënt op de kernkwaliteiten van de persoon en een consistente structuur.
Verkoper, account manager
Na zijn rechtenstudie afgebroken te hebben, werkt Herman 8 jaar als verkoper van copiers, printers en computers. Van “hard selling” binnen het MKB groeit hij door naar quality-selling en relatiebeheer tot het terug brengen van verloren klanten: “die hards”. Hij kent alle ins en outs van het verkoopvak.
Pionieren
In 1993 start hij, pionierend en nieuwe klanten wervend een eigen dealerschap voor Xerox in een onontgonnen regio. Succesvol in een sterk concurrerende markt, door inzet, doorzettingsvermogen en vasthoudendheid. Als ondernemer leert hij het bedrijfsleven goed kennen: boekhouding, logistiek, after sales, service, onderhoud, human resources en sales. Hij sluit aan op elk niveau en type mens en coacht geënt op de kernkwaliteiten van de persoon en een consistente structuur. In het verkoopvak levert hij toppers af.
Nevenfuncties
In diverse besturen doet hij ervaring op en leert masseren en pikeren in communicatie met personen en organisaties.
Dit vereist integriteit, diplomatie, betrouwbaarheid, visie, flexibiliteit en consistentie.